بلومبرگ: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان از زمان آغاز جنگ رسید
خبرگزاری امریکایی بلومبرگ اعلام کرد صادرات نفت ایران از طریق تنگه هرمز به بالاترین سطح از زمان آغاز جنگ علیه ایران کشور رسید.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد با پایان محاصره دریایی امریکا علیه بنادر ایران، صادرات نفت این کشور از طریق تنگه هرمز به بالاترین سطح از زمان آغاز جنگ امریکا و اسرائیل علیه ایران رسید.
به گزارش روسیا الیوم، پیگیری گزارشهای مربوط به رفت و آمد کشتیها در صبح امروز دوشنبه نشان داد سه فروند سوپرنفتکش که در مجموع حامل حدود شش میلیون بشکه نفت ایران هستند، وارد تنگه هرمز شدند تا به سوی سنگاپور حرکت کنند. این نفتکشها از جزیره خارک به حرکت درآمدند که پایانه اصلی صادرات نفت ایران محسوب میشود.
حرکت این نفتکشها بعد از آن روی داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به نیروهای امریکایی دستور داد به محاصره دریایی بنادر ایران و مناطق ساحلی این کشور پایان دهند.
پیش از این در روز دوشنبه عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده بود تلاشهای میانجیگران قطری و پاکستانی در مذاکرات سوئیس موجب شد محدودیتهای اعمال شده بر صادرات نفت ایران برداشته شود.



