
میدل ایست نیوز: وزارت اقیانوسها و منابع دریایی کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که دو کشتی متعلق به این کشور توانستند بعد از توافق امریکا و ایران از تنگه هرمز عبور کنند.
به گزارش روسیا الیوم، خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که با این اقدام، این اولین بار است که کشتی متعلق به کره جنوبی توانسته است پس از توافق از تنگه هرمز عبور کند.
این وزارتخانه توضیح داد که این دو کشتی که توسط شرکتهای کشتیرانی کره مدیریت میشوند، در تنگه هرمز منتظر بودند و هم اکنون به طور عادی دریانوردی میکنند.
عبور این دو کشتی در نتیجه دستیابی ایران و امریکا به توافق صورت گرفته است.
بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده میان تهران و واشنگتن کشتیهای تجاری از عوارض تعیین شده برای عبور از تنگه طی 60 روز، معاف هستند.



