تاکید وزیر خارجه امارات بر اهمیت پایبندی کامل به توافق ایران و امریکا
وزیر خارجه امارات بر اهمیت پایبندی کامل به مفاد توافق در راستای تضمین توقف فوری و فراگیر اقدامات خصمانه در منطقه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات تماس تلفنی از سوی سید عباس عراقچی وزیر خارجه ایران دریافت کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، دو طرف درباره اوضاع منطقه و آخرین تحولات آن در پی امضای یادداشت تفاهم میان ایران و امریکا رایزنی کردند.
عبدالله بن زاید بر اهمیت پایبندی کامل به مفاد توافق در راستای تضمین توقف فوری و فراگیر اقدامات خصمانه در منطقه و احترام به حاکمیت کشورها و اصول همجواری و پایبندی قاطعانه به قانون بینالمللی و حفاظت از گذرگاههای دریایی و بینالمللی از جمله تردد روان در تنگه هرمز تاکید کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات کنونی منجر به نتایج مثبت برای تحقق امنیت و ثبات پایدار در منطقه شود.
عبدالله بن زاید اشاره کرد که دیپلماسی جدی و گفتوگوی مسئولانه بهترین راه برای حل همه بحرانهای منطقهای و بینالمللی است.



