سیاسی

سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را 30 تا 40 میلیارد دلار برآورد کرد

سازمان ملل متحد اعلام کرد برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که بازسازی نوار غزه 30 تا 40 میلیارد دلار هزینه دارد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که بازسازی نوار غزه 30 تا 40 میلیارد دلار هزینه دارد چرا که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه خسارات و ویرانی‌های گسترده و بی سابقه‌ای را در پی داشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبدالله الدردری در یک کنفرانس خبری امان پایتخت اردن اعلام کرد: برآوردهای اولیه انجام شده توسط برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد برای بازسازی تمام ویرانی‌های نوار غزه بیانگر عبور هزینه‌ها از 30 میلیارد دلار و حتی شاید رسیدن این هزینه‌ها به 40 میلیارد دلار است.

وی افزود: وسعت ویرانی‌ها بسیار گسترده و بی‌سابقه است، این ماموریتی بی‌سابقه برای جامعه بین الملل است که از زمان پایان جنگ جهانی دوم با آن مواجه نشده است.

الدردری ادامه داد: مذاکراتی با کشورهای عربی برای تامین مالی بازسازی نوار غزه انجام شده و پیام‌های بسیار خوبی از آنها دریافت شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد تاکید کرد: انجام کارها با استفاده از روش‌های معمول برای بازسازی نوار غزه به معنای آن است که این امر به چند دهه زمان نیازمند است و ملت فلسطین برای چند دهه از رفاهیات محروم خواهند ماند، بنابراین مهم است که به سرعت برای اسکان مردم در مناطق مناسب و بازگشت به زندگی اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی طبیعی در 3 سال ابتدایی پس از آتش بس اقدام نماییم.

لازم به ذکر است پیر لودهامار به عنوان مقام مسئول در بخش مبارزه با مین سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد هم اکنون در نوار غزه 37 میلیون تُن آوار وجود دارد که 300 کیلوگرم به ازای هر متر مربع می‌شود و جابجایی آن با استفاده از 100 کامیون به 14 سال زمان نیاز دارد.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا