سیاسی

اعتراف امریکا به کشتن یک غیرنظامی سوری در پی تشخیص اشتباه

ارتش امریکا اعتراف کرد که یک غیر نظامی را به گمان اینکه یکی از فرماندهان گروه تروریستی القاعده است، در حمله‌ای هوایی در سوریه کشته است.

میدل ایست نیوز: ارتش امریکا اعتراف کرد که یک غیر نظامی را به گمان اینکه یکی از فرماندهان گروه تروریستی القاعده است، در حمله‌ای هوایی در سوریه کشته است.

به گزارش روسیا الیوم، این رخداد مربوط به یک سال گذشته است و با وجود اینکه تحقیقات فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) در نوامبر سال گذشته به پایان رسیده، اما نتایج آن تاکنون به صورت علنی اعلام نشده بود.

در این تحقیقات آمده است که این حمله براساس قانون درگیری‌های مسلحانه و سیاست‌های وزارت دفاع و سنتکام انجام شده اما برخی مشکلات که می توان آنها را رفع کرد را مشخص کرده است.

سنتکام اشاره کرده است که بسیاری از وقایع این تحقیقات همچنان سری و محرمانه است و امریکا به بهبود فرآیند حمله برای کاهش خسارت‌های احتمالی به غیر نظامیان پایبند است.

پرسش هایی درباره فرد کشته شده در 3 مه 2023 در پی حمله امریکا به وجود آمد چرا که خانواده او اصرار داشتند که او از رهبران القاعده نبوده بلکه کشاورز و پدر 10 فرزند بوده است.

با این وجود امریکا تحقیقات رسمی را پس از گذشت 8 هفته و نتایج آن را پس از گذشت بیش از 6 ماه از پایان آن منتشر کرد.

یک مسئول دفاعی در امریکا گفته که این خانواده سوری غرامت دریافت نکرده و به دلیل محدودیت های سیاسی و عملی نیز دریافت نخواهد کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا