اقتصادیخبر اولسیاسی

قراردادهای سازمان صنایع جنگی عراق برای تأمین سلاح و مهمات نهادهای امنیتی داخلی

سازمان صنایع جنگی عراق از امضای قراردادهایی با وزارت کشور و دیگر نهادهای امنیتی عراق برای تولید انواع تجهیزات و مهمات در حاشیه نمایشگاه امنیت و دفاع کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان صنایع جنگی عراق از امضای قراردادهایی با وزارت کشور و دیگر نهادهای امنیتی عراق برای تولید انواع تجهیزات و مهمات در حاشیه نمایشگاه امنیت و دفاع کشور خبر داد.

به گزارش «الصباح»، نمایشگاه امنیت و دفاع در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی بغداد با مشارکت 14 کشور و 53 شرکت داخلی و 32 شرکت خارجی برگزار شد.

علی محسن خضیر، مدیرکل شرکت دولتی صنایع جنگی عراق، تأکید کرد که این شرکت با انواع کلت و سلاح سبک در این نمایشگاه حضور داشت.

وی مهم‌ترین محصولات عرضه شده در این نمایشگاه را خودروهای زرهی ابهر و آزر و نیز دوربین‌های دید در شب و خمپاره‌اندازهای 120 میلی‌متری و خمپاره‌های هوایی 100 کیلویی و 500 کیلویی و تجهیزات پارازیت در مسیر پهپادها دانست.

وی گفت که سازمان صنایع جنگی عراق پیش از این قراردادهایی با ارزش 400 میلیارد دینار برای فروش کلت و تفنگ و پهپاد و خودروی زرهی و قراردادی به ارزش 300 میلیارد دینار با للحشد الشعبی امضا کرده است.

خضیر ادامه داد که کارخانه الربیع، وابسته به این شرکت، در حال اجرای پروژه مشترک با یک شرکت امریکایی برای تولید خودروی زرهی کوچک 4by4 است و اخیر نیز خودروهای زرهی 6by6 را تولید و 200 دستگاه از آن را به وزارت کشور و الحشد الشعبی فروخته است.

وی تأکید کرد که در پایان نمایشگاه، این شرکت قرارداد فروش هزار تفنگ را با وزارت کشور و فروش 600 هزار کلت را با یک نهاد امنیتی دیگر امضا کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا